5000206070777

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

( تصویر برگرفته از : http://blogbattery.com )

 

با استفاده از این سوئیچ، موتور خودرو روشن یا خاموش می شود. محل سوئیچ استارت معمولا در کنار غربیلک فرمان قرار دارد  این سوئیچ معمولاً دارای 4 حالت ON ، ACC ، LOCK و START می باشد. در شکل، سوئیچ استارت و محل قرارگیری آن در کنار غربیلک فرمان نشان داده شده است.

حالت اول LOCK ( لاک یا لُک ) یا همان قفل می باشد. با قرار دادن سوئیچ در این حالت علاوه بر اینکه موتور خاموش می باشد فرمان نیز در حالت قفل قرار خواهد داشت؛ بدین معنی که غربیلک فرمان قابلیت چرخش نخواهد داشت. لازم به ذکر است تنها در این حالت است که سوئیچ قابلیت خارج شدن را دارا می باشد.

حالت دوم ACC ( ای.سی.سی ) یا تجهیزات جانبی می باشد. با قراردادن سوئیچ در این حالت می توان از تجهیزات جانبی برقی خودرو همچون رادیو استفاده نمود. دراین وضعیت نیز موتور در حالت خاموش قرار دارد.

حالت سوم ON ( آن ) یا روشن می باشد. با قرار گرفتن سوئیچ در این حالت سیستم های برقی، مدار جرقه زنی و نشانه ها و هشدارهای نمایشگر جلو داشبورد روشن می گردند اما موتور خودرو همچنان خاموش خواهد بود. بنابراین منظور از ON یا روشن بودن در این وضعیت، روشن بودن موتور نمی باشد بلکه منظور باز بودن مدارات الکتریکی خودرو می باشد.

حالت چهارم START ( استارت ) یا راه اندازی می باشد. با قرار دادن سوئیچ در این وضعیت موتور راه اندازی می شود و میل لنگ با سرعت تقریبی 1000 دور بر دقیقه ( 1000rpm ) شروع به دوران خواهد نمود. بعد از روشن شدن موتور و برداشتن دست از روی سوئیچ به طور مجدد به حالت ON باز خواهد گشت ...

سوئیچ استارت می تواند انواع بسیار متفاوتی داشته باشد. که از آن جمله می توان به انواع سوئیچ های معمولی ، سوئیچ های دارای ایموبلایزر ( تراشه ای که بواسطه ی یک کد مشترک بین سوئیچ و خودرو موجب شناسایی و ارتباط سوئیچ با خودرو می شود )، سوئیچ های کنترلی از راه دور، سوئیچ های اثر انگشتی و یا حتی به صورت یک اپلیکشن و برنامه نصب شده روی تلفن همراه  و ...

لطفا نظر دهید ...

ادامه دارد ...

نویسنده : رضا بهرامی

دیدگاه‌ها  

0 #1 kave 1396-01-02 06:17
سلام.سوئیچ در وضعیت مرحله دوم قرار داره و میره مرحله بعد و روشن شدن،اما بر نمیگرده مرحله اول تا بشه خارجش کرد.کسی راه حل و یا نظری داره ممنون میشم بگه! :sad:
نقل قول کردن
0 #2 رضا بهرامی -مدیر سایت 1396-01-02 06:19
به نقل از kave:
سلام.سوئیچ در وضعیت مرحله دوم قرار داره و ...:sad:

سلام دوست عزیز، با سپاس از حسن انتخاب این سایت توسط شما؛ این اتفاق در خودروهای داخلی بیشتر برای خودرو پژو اتفاق می افتد اما ممکن است به دلیل قفل شدن فرمان خودرو شما باشد که در این صورت باید کمی با فرمان بازی کنید و همزمان اقدام به خارج کردن سوئیچ کردن کنید یا سوئیچ را تا از قبل از روشن شدن کامل خودرو باز کنید و خیلی سریع تر از حالت معمول به وضعیت خروج برگردانید و سریع بکشید تا خارج شود ، با کمی روغن به کلید سوئیچ این وضعیت بهتر می شود و یا می توانید جعبه فرمان را باز کنید و کلا سوئیچ را سرویس کنید ... اما با توجه به مدل های متفاوت خودرو و سوئیج ها، اگر نوع و مدل دقیق خودروتان را بیان کنید ما را در جواب بهتر راهنمایی خواهید کرد ...
نقل قول کردن
0 #3 شایان 1396-01-02 06:21
سلام به دوستان عزیزم.ممنون که درباره تعریف کلید در خودرو های انژکتوری برای بچه ها توضیح دادی.ولی هنوز اشخاصی پیدا میشه که خودرو های کاربراتور سوار میشن پس بزار یه توضیح کوچکی درباره تعریف کلید در خوردو های کاربراتوری بدم.اولین مرحلهLOCKهستش که مربوط به قفل فرمان میشه.لازم به ذکر هست که در خودرو های کاربراتور در مرحله اول دو کار انجام میشه یکی قفل فرمان باز میشه و دومی BAT (اگه به پشت مغزی سویچ نگاه کنید متوجه چهار فیش میشید که هر کدام وظیفه خود را دادند و یکی از اون فیش ها به مثبت باتری میره و برق به مغزی سویچ منتقل میشه )با چرخش سویچ بر خلاف عقربه های ساعت برق از باتری بهACCمنتقل میشود.مرحله دوم مرحله برق رسانی نام دارد(فراموش نکنید که این مراحل به یک بار چرخش سویچ نیاز ندارند و ممکن است به یک چرخش دو تا سه کار خلاصه شود) که برق باتری از BATبهiGمنتقل میشود( در این قسمت برق به کویل رسیده و در آنجا دو سیم پیچ افزایش ولتاژ وجود دارد که ولتاژ را به 12 هزار تا 24 هزار (V)ولت میرساند(در خودرو های انژکتوری کویل دوبل ابن وظیفه را دارا میباشد.سپس برق تولید شده توسط یک کابل فشار قوی به دلکو(سیستم تقسیم برق )میرساند درآنجا برق به ترتیب احتراق خودرو به شمع ها تقسیم میشود.توجه داشته باشید هنوز موتور خودرو روشن نشده است.یک مرحله نهایی مانده است که با نام STمعروف است که به معنی استارت میباشد.توجه داشته باشد این مراحل بر روی مغزی سویچ نوشته نشده اند بلکه بر پشت مغزی سویچ قرار دارند و نزدیک هر پایه مغزی س.ویچ درج شده اند.ممنون از سایت خوب رضا جان.اگر سوالی بود دریغ نکنید .....
نقل قول کردن
0 #4 رضا بهرامی - مدیر سایت 1396-01-02 06:24
به نقل از شایان:
سلام به دوستان عزیزم.ممنون که درباره تعریف کلید در خودرو های انژکتوری ...

خیلی خیلی متشکرم شایان جان، نظر خیلی جالب و مفیدی بود، شماره تلفنت رو دیدم ، قطعاً در آینده با هم در ارتباط خواهیم بود دوست عزیزم ...
نقل قول کردن
0 #5 رضاا 1396-01-02 06:30
سلام بنده یک پراید مدل ۸۵ خریدم چند روزه ک متوجه شدم وقتی سوییچ در حالت استارت قرار داره و ماشین روشن میشه در همون حالت میشه سوییچو از ماشین جدا مرد میخوام ببینم ک این مشکل از کجاس و اینکه خطرناکه یا نه. ممنون میشم اگه کمکم کنید. با تشکر از سایت خوبتون
نقل قول کردن
0 #6 رضا احراری 1396-01-02 06:31
#1
سلام سویچ ماکسیما ۸۲ از مغزی خارج نمیشود , راهنمایی بفرفایید
نقل قول کردن
0 #7 رضا بهرامی - مدیر سایت 1396-01-02 06:34
به نقل از رضاا:
سلام بنده یک پراید مدل ۸۵ خریدم چند روزه ک متوجه شدم ...

سلام دوست عزیز ، مغزی سوئیچ ماشینتون فرسوده شده و باید پیش کلید سازها عوضش کنید، من در مورد این موضوع کلی جواب می دم : یکی از مشکلات پیکانهای مخصوصا قدیمی تر این بود که در صندوق عقبشون با کلیدی که همیشه با دسته کلید ماشین بود باز می شد و وقتی سوئیچ ماشین اون پیکان مشکلی مثل ماشین شما داشت ممکن بود راننده حتی خوشحال هم بشه که می تونه بدون خاموش کردن ماشین در صندوق عقب رو باز کنه ولی به نظر من شما باید از دو مسئله بترسید ، اول که سوئیچ ماشین شما در حالتی قرار داره که در حال حاضر حداقل حتی با یه سوئیچ پیکان هم و یا سوئیچ هر پراید دیگه روشن می شه که البته باز بستگی به میزان خرابی داره اما سارقان رو خوشحال می کنه ! و دوم اینکه ممکنه ماشین روشن باشه و سوئیچ به هر دلیلی توی جیبتون توی داشبرد ماشین یا توی کامیون اسباب بازی بچه همسایه باشه و خدا ناکرده اگر در چهار راهی یا سربالایی و سراشیبی و ... ماشین پیشتون خاموش بشه و ...
نقل قول کردن
0 #8 شایان 1396-01-02 06:35
سلام دوست عزیز{رضا.دارنده پراید85}مشکل شما اینجاست که کلا مشکلی نداری.به دو دلیل ممکنه این اتفاق برای خودروی شما افتاده باشه.اولی این که صاحب قبلی خودرو این مزیتو با استفاده از برداشتن زبانه قبل کندده سوییچ که در خودرو پراید و پیکان در قسمت مستطیلی شکل سوویچ میشینه و اونو قفل میکه و در خودروی سمند در انتهای سوییچ یک حفره وجود داره و سوییچ رو قفل میکنه.یا طبق فرمایشات مدیر سایت بر اثر خوردگی به وجود اومده.حالا یه مزایایی داره ویه معایبی:این که میشه در خودرو هایی مثل خودروی شما که قفل مرکزی کارخانه نداره {که امکان قفل شدن ماشین در حال روشن بودن خودرو زیاده که زیاد هم اتفاق افتاده}ماشینو گذاشت تو حیاط و و با در اوردن سوییچ دیگه خیالت راهته.ومعایبش اینه که اگه تو سربالایی سشوییچ از جای خودش در اومد و زیر پای راننده افتاد {اونجا هم غمت نباشه چون سوییچ روی حال باز قرار داره با نیم کلاچ ماشین روشن میشه}پس مزایاش از معایبش بیشتر شد برای همین نظریه ی خوردگی یکم غیر معقولانه میاد پس 90%درصد صاحب قبلیش اینکارو کرده که من هم برای ماشین خودمون این کارو کردم.حالا اگه بخوای درستش کنی و به حالت فابریک کارخونه برش گردونی باشد بگم کهنمیتونی چون مغزی سوییچ پلمپه و باید بری نماینگی و چند صد هزار تومن هم خرج داره چون نمونه قدیمی دیگه موجود نیست و مجبورن دزدگیر دار برات بزارن.با تشکر از مهندس بهرامی
نقل قول کردن
0 #9 شایان 1396-01-02 06:36
سلام دوست عزیز{در جواب به رضا احراری}مدل ماشین یا اسمش زیاد تفاوتی نمیکه.اما در جواب به شما این که سوییچ بیرون نمیاد دلیلش مشخصه یک خار قفل کنندهه وجود داره که باتوجه به مدل خودرو محل نشتن و قفل کردن سوییچ{براین جلوگیری از بیرون کشیدن سوییچ بطور تصادفی توسط راننده در حال سوییچ باز} تفاوت میکنه..باتوجه به این که مغزی سوویچ از پشت که فیش های اتصال بهش وصله فقط راه باز شدنشه و همون هم پرسه بهت پیشنهاد میکنم خودت ایکارو نکی اگه نمی خوای مغزی عوض کنی که به تبعات اون باید سوییچ هم عوض کنی .خب اگه خودت بخوای اینکارو بکنی باید مغزیو از پوستش خارج کنی تا محل مکانیزم قفل شونده کلید رو تخریب کنی در این صورت سوییچت بدون این که بچرخونیش در میاد که برای ماکسیما ناخوشاینده.در کل نظر من اینه که برو نماینگی سایپا و یه سوییچ جدید بگیر{با مغزی و کلا کامل} اینطوری بهتره. ولی اگه توازن مالیش رو نداری برو همون نمایندگی اگه بدون ارفاق درست بشه بهت میگن .من نمیتونم بدون بازکردن و محل خرابی قطعه دقیقا بگم چیکار کنی.با تشکر از مدیریت سایت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

درباره ی ما

 ما اعضای گروه گاراژ؛ همچون شما، به خودروها علاقه مند هستیم، و آنها را جزئی از دوستان خود می دانیم، با برخی از آنها خاطره، به برخی از آنها نیاز و به همه شان علاقه داریم.

و حالا آمده ایم تا این وب سایت را که حاصل سالها تلاش و تحقیق است را به دوستان خودمان یعنی شما عزیزان ارائه دهیم تا شاید باعث گذران ساعات خوب و خوشی با توجه به علاقه شما به خودرو شود.

از اینکه مهمانی ما را پذیرفتید؛ بی نهایت خوشحال و سپاسگذاریم.

امضا : مدیریت

هسته ی فکری گاراژ به دنبال چیست ؟

همه روزه وب سایتهای جدیدی در زمینه ی اطلاع رسانی مسائل مربوط به خودروها ساخته می شود اما معمولا سایتهایی خبری هستند که اکثراً اخبار تکراری را انتشار می دهند، ما کمبود یک دانشنامه اینترنتی در زمینه ی خودروها را احساس می کردیم ؛ وب سایتی که شاید با وجود آن دیگر نیازی نباشد که برای تصمیم گیری در مورد موضوعی مرتبط با خودروها ده ها سایت را زیر و رو کنیم، ایجاد محیطی که دانش های پایه و ثابت را آموزش دهد و همچنین فناوری های روز را به فارسی زبانان معرفی کند تا همه داناتر و برای مدت بیشتری رانندگی کنیم، شعار ما این است که هرچه بیشتر بدانیم کمتر اشتباه می کنیم.